بازاریابی شبکه های اجتماعی

.

موفقیت برند شما از طریق رسانه های اجتماعی امکان پذیر است

مزایای بازاریابی در شبکه های اجتماعی 

مخاطبان زیاد

یکی از مزایای اصلی SMM، دسترسی به حجم مخاطبان زیاد است. مارکتینگ به روش سنتی، مانند تبلیغات تلویزیونی تنها مختص به تماشاچیان ثابت تلویزیون است، درصورتی‌که SMM توانایی دستیابی به حجم نامحدود و گسترده‌ای از مخاطبان در سراسر جهان را دارد

ارتباط بهتر با مشتریان

یکی از مشکلات کسب‌وکارها برای استفاده از روش‌های مارکتینگ سنتی، برقراری و حفظ روابط طولانی‌مدت با مشتریان است. روش SMM مبتنی بر تعامل اجتماعی است و در بلندمدت باعث ایجاد اعتماد بین مشتریان و کسب‌وکارها می‌شود

افزایش وفاداری مشتریان

هرچه در شبکه‌های اجتماعی تعاملات بهتری با مشتریان و مخاطبان هدف خود داشته باشید، اعتبار آنلاین شما و وفاداری مشتریان به برندتان افزایش خواهد یافت. ارتباط فردی و تعامل با مخاطبان هدف به معنی اهمیت قائل شدن برای آن‌ها است که منجر به ایجاد اعتماد و وفاداری بیشتر در آن‌ها می‌شود

روش های تبلیغات در شبکه های اجتماعی

روش های زیادی برای تبلیغات کسب و کارها در شبکه های اجتماعی وجود دارد.

تبلیغات با اینفلوئنسرها

اینفلوئنسر ها یا بلاگر ها افرادی هستن که با تولید محتوا در حوزه های مختلف مثل طنز، کارهای روزمره، سبک زندگی، زندگی کاری و… افراد و فالوورهای زیادی رو جذب کردن که این فالوور ها با اطمینان زیادی که به این بلاگر ها دارن می تونن از این طریق تبلیغات خوبی داشته باشن. با توجه به این شرایط از شما تبلیغاتی رو در ازای مبلغی در پیجشون انتشار میدن.

تبلیغات گسترده

در این روش میتونین تبلیغاتتون رو به شرکت هایی که تبلیغات گسترده انجام میدن بسپرید. برای مثال این شرکت ها از شما بودجه ای رو طلب می کنن و یا میگن بودجه ای که برای تبلیغات در نظر گرفتین چقدره؟ به ازای اون بودجه برای شما دنبال اینفلوئنسرها، کانال های تبلیغاتی، نوتیفیکیشن میگردن و برای شما در اینستاگرام تبلیغات گسترده انجام میدن. برای پیج شما تولید محتوا میکنن و با راهنمایی پیج شما رو بررسی میکنن و برای پیجتون سناریو میچینن.

تبلیغ با کمک اینستاگرام

در این روش تبلیغ باید مبلغی رو به صورت دلاری در اینستاگرام شارژ کنین. البته این روش تبلیغ راه و روشی داره که باید یکسری مراحل طی بشه و طبق اون روی مخاطب های هدفتون روی هشتگ های مختلف، و کلمه های مختلف در اکسپلور یا بخش سرچ اینستاگرام نشون بده و یا در قسمت هوم پیج مخاطب های هدفتون پیج شما رو بالا بیاره و نشون بده که این روش از مبالغ بالاتری برخورداره ولی در عوض جامعه هدف مند تری داره.

تبلیغ بدون هزینه با تبادل

این نوع تبلیغ بیشتر مناسب برای کسب و کارهای کوچک هست و برای برند های معتبر و بزرگ توصیه نمی شود. در این روش 2 پیج اینستاگرام که زمینه کاری مشابه دارند یا اینکه فالورهای آن ها برای هرکدام می تواند مفید باشد تبلیغ یکدیگر را بصورت رایگان در پیج یکدیگر قرار می دهند.

شبکه های اجتماعی محبوب در ایران

شبکه های اجتماعی زیادی هستند که مورد استفاده کاربران ایرانی قرار دارد مثل تلگرام ، اینستاگرام ،توئیتر ، لینکدین  و فیسبوک اما پر مخاطب ترین و تاثیر گذار ترین آن ها در زیر آمده است .

شبکه اجتماعی اینستاگرام

 1 – مخاطبان زیاد

2 – ارتباط بهتر با مشتریان

۳- امکان اشتراک‌گذاری

۴- افزایش وفاداری مشتریان

۵-استفاده از دیدگاه مشتری

۶- تبلیغات همسان و کاربرپسند

شبکه اجتماعی تلگرام

1 – مخاطبان زیاد

2 – امکا اشتراک گذاری پست ها 

3 – امکان ایجاد تبلیغات کلیکی

4 – تبلیغات توسط افراد تاثیر گذار

5 – تبلیغات بازدیدی تلگرام